lørdag den 28. november 2009

Pasta med aubergine, parmesan og pinjekerner

Bedømmelse: ****
Pssst…. er i gang med at lære min krop at være mindre A-menneske… Det går ikke så godt. Er i søvnunderskud. Er kommet så langt at jeg har lært kroppen (mig selv) at være længe vågen om aftenen, men jeg vågner stadig helt af mig selv mellem 04.00 og 06.00 om morgenen… Er stadig træt, men kan ikke sove! Troede kun at det var ældre mennesker, som havde det sådan… hmm… er vist blevet gammel…
Derfor dette indslag på det ukristelige tidspunkt 06.12…

Dette er en dejlig pastaret med masser af smag. Den fungerer glimrende som ret i sig selv med en lille salat til. Dejlig, dejlig hverdagsmad

Til 2 pers.

1 aubergine
2 fed hvidløg
1 stor ds. god tomatpure
ca. 10 sorte oliven (gerne kalamata)
1 håndfuld pinjekerner
parmesan
olivenolie
fuldkornspenne

Skær auberginen i ca. 1 x 1 cm tern, læg dem i et dørslag og hæld en del salt over. Efter 10 min, skyldes auberginen fri for salt. Steg aubergineternene gyldne i lidt olie i en gryde. Tilsæt hvidløg, udstenede, halverede oliven, tomatpure og lidt vand. Kog det ned i ca. 10-20 min. Tilsæt mere vand efter behov, der skal hele tiden være "tomatgrød" i bunden. Kog pasta med lidt salt. Rist pinjekerner og høvl flager af parmesanen.
Server pastaen med auberginesnask, pinjekerner og parmesanflager.
Dejlig nem og billig hverdagsmad.
Velbekomme
/ smageskeen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar