søndag den 14. februar 2010

Vinbaren Il Senso

Bedømmelse *****
Dette var anden gang kæresten og jeg besøgte vinbaren Il Senso på Gothersgade. Det er simpelthen én af de hyggeligste vinbarer i København efter min smag. Måske fordi at den er italiensk…
Dejlige italienske dråber, god betjening og lækker, lækker uprætentiøs mad.

Denne gang startede vi med en omgang antipasti, med forskellige specialoste og charcuteri med videre. Der var specielt en blåskimmelost som overraskede positivt. Tør og smagfuld uden at blive for stærk til min smag. Hertil drak jeg et rigtigt tøseglas Pinot Noir Riserva - Filanda Rosé. Uha det var lækre dråber. Kæresten fik i stedet et glas Chardonnay Langhe fra 2007.

Derefter fik jeg noget super mørt langtidsstegt vildsvinkølle med glaserede rodfrugter. Uha hvilken kølle… Dertil fik jeg et glas Nebbiolo ”Terazze Retiche di Sondrio” fra 2006. En ganske glimrende vin, men den forsvandt desværre helt i den kraftige hovedret.
Kæresten fik en omgang cannelloni med fyld af braiserede oksehale og grøntsager og toppet med friskrevet Pecorino. Hertil fik han et super dejligt glas Barolo Camerano & Figli fra 2004, det passede i virkeligt bedre til min ret, så vi byttede lidt over undervejs.

Jeg sluttede af med et glas Moscato d’Asti og en Panna Cotta. Og kæresten med endnu et glas rødvin -husker ikke hvilket.
Men hvilken herlig aften - vi kommer bestemt igen
/Smageskeen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar