søndag den 12. juli 2015

Marengs

Har på det seneste afprøvet diverse opskrifter på marengs.

Mit yndlingstilbehør er blot friske bær, flødeskum og marengsen... Umm
Eller lavet som baked alaska.


Bedømmelse ****

Jeg bruger 50 gr sukker pr. Æggehvide.

Dagens marengs blev lavet efter følgende fremgangsmåde:
4 æggehvider pisket med 120 gr rørsukker, da dette var stift kom jeg 1 tsk æblecidereddike og 80 gr. Flormelis.
Fordelte i 7 fuglereder.
Dryssede med tørrede hindbær og spiste dem med jordbær, jordbæris og flødeskum...
Bagte dem 1 tome og 20 minutter ved 120 grader.

De blev gode og tilpas seje i midten.
Men jeg synes at marengsmassen var noget elastisk frem for luftig inden bagningen.
Næste gang vil jeg først piske hviderne, derefter piske en spsk. Rørsukker i ad gangen, putten eddiken i, for til sidst at vende flormelisen i.
Og der bliver ALTID en næste gang når det kommer til marengs.
Velbekomme
/Smageskeen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar