fredag den 19. september 2014

Le Comptoir du Relais

Jeg var der i marts 2012, hvor vi netop med test nr. 6 havde fundet ud af at jeg var gravid igen.
 
Vi sad i bedste bistro stil ude på fortovet. Stilen var ellers mere elegant end normale bistroer, men hvid dug på bordene og en meget opmærksom tjener.
Fik en fantastisk set menu med 4 eller 5 retter. Jeg mener vi gav 55 eur pr. pers, og fik fuldstændig fantastisk mad – først krabbe bisque, dernæst pasta med hummersauce og en hel hummerhale (tilkøb).
Hovedretten var også meget lækker – om end mere klassisk i det. Kød i lag med rodfrugter og en skysauce omkring. 
Dernæst et stort ostebræt med 9 forskellige (hele!) oste og tilbehør. Som bare fik lov til at stå foran os indtil vi selv mente at vi var færdige
Og til slut en dessert med marengs, agurk, æble og geddeosteis. Lækre vine.
Super afslappet og hyggeligt – Romantisk, men måske lidt farvet af den boblende lykke over den nyerfarne opdagelse.
Jeg ved at de til hverdag har a la carte i mere klassisk bistrostil, så det er klart lørdag man skal gå efter:-)
Så indtil for nylig har det været mit livs måltid.

9, carrefour de l'Odéon, 75006 Paris, +33 (0) 1 44 27 07 50

Ingen kommentarer:

Send en kommentar